Jak zwalczyć łupież domowymi sposobami

Jest to bardzo krępująca dolegliwość tym bardziej jeśli lubicie nosić ciemne ubrania. To łojotokowe zapalenie skóry, w przebiegu którego dochodzi do złuszczania martwych komórek. Powstaje w wyniku zbyt szybkiego starzenia się komórek owłosionej skóry głowy. Pojawia się u osób mających zarówno tłuste, jak i suche włosy. 


Na początku czego unikać:


  • lakierów do włosów,
  • nadmiernego farbowania i prostowania włosów, trwałej ondulacji,
  • stresu,
  • ciasnego nakrycia głowy.


  • Kilka domowych sposobów:


    • Skuteczny sposób na łupież to płukanie głowy ziołowym naparem z tymianku (4 czubate łyżki stołowe tymianku gotować w 400 g wody przez 10 minut, następnie ostudzić i odcedzić. Połowę przygotowanego wywaru nanieść na umyte, wilgotne włosy.)
    • Spłukuj włosy wodą wymieszaną z odrobiną octu. 
    • Częste, na przykład codzienne mycie głowy
    • Natłuszczanie skóry głowy za pomocą ciepłej oliwki, co powoduje odtłuszczanie i zmiękczenie łusek łupieżu (60 g podgrzanej oliwy z oliwek nałożyć na zwilżone włosy na 30 minut, spłukać szamponem przeciwłupieżowym)
    • Stosowanie olejku eukaliptusowego lub rycynowego
    • Wcieranie w skórę płukanki ze świeżo wyciśniętego soku z cytryny zmieszanego ze szklanką letniej wody (należy spłukać chłodną wodą
    • Stosowanie szamponów wzbogaconych wyciągami z pokrzywy, z chinowca i z sandałowca białego
    • Dodawanie do zwykłego szamponu 2 kropli olejku geraniowego
    • Łyżkę pokrzywy zalewamy wrzątkiem i zaparzamy pod przykryciem przez kilkanaście minut. Następnie łączymy 8 łyżek tak przygotowanego naparu z 2 łyżkami octu winnego i 6 łyżkami wody, wcieramy w skórę wody i zostawiamy na ok. godzinę, a po upływie tego czasu spłukujemy.
    Składniki zwalczające łupież:

    • Ketokonazol  w stężeniu 1 - 2,0 % uważany za jeden z najskuteczniejszych środków w zwalczaniu łupieżu. Posiada także właściwości przeciwzapalne i regulujące pracę gruczołów łojowych. Niestety długotrwałe stosowanie może prowadzić do wystąpienia świądu oraz przesuszania bądź przetłuszczania włosów (szampony : Nizoral, Noell, Zoxin)
    • Cyklopiroksolamina w stężeniu 1 - 1,5 % działa grzybobójczo, antybakteryjnie i przeciwzapalnie. Wykazuje wysoką skuteczność w leczeniu łupieżu i jest lepiej tolerowany przez skórę głowy niż ketokonazol ( szampony: Pirolam, Stieprox, Sebiprox )
    • Pirytionian cynku działa stosunkowo słabo grzybobójczo i bakteriobójczo, dlatego należy go częściej stosować. Ma bardzo łagodne działanie, więc można go stosować przez bardzo długi czas(szampony: Head&Shoulders, Prolab, Klorane)
    • Olejek z drzewa herbacianego w stężeniu 5% wykazuje działanie grzybobójcze i bakteriobójcze. Nasza skóra całkiem dobrze go toleruje, jednak czasem może wywołać alergię (szampony: Subrina Recept Intensive)
    • Oktopiroks przywraca równowagę mikroflory naskórka (szampony: Farmona FarMed, Ocerin OPX)
    • Ichtiol zmniejsza podrażnienia i  działa przeciwświądowo oraz spowalnia proces złuszczania się naskórka. (szampon: Puri-Ichtilium)

    Mam nadzieję, że troszkę Wam pomogłam :) Starałam się zebrać jak najwięcej informacji w tym poście. 
    Buziaki ! :*

    Dziękuję Wam Kochane za ponad 15 000 wejść na mojego bloga!!! Niedługo może zorganizuję jakieś rozdanie? :)

    10 komentarzy:

    1. Jak tylko będę miała taką potrzebę, na pewno wypróbuję Twoje rady :)

      OdpowiedzUsuń
    2. Świetne sposoby ! Ja jednak jestem wierna szamponowi Nizoral :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Ja bardzo długo walczyłam z łupieżem. W sumie to nie wiem o co chodzi, bo pojawia się i znika bez względu na to co stosuję. Ale zioła zawsze mnie przekonują.

      OdpowiedzUsuń
    4. Bardzo ciekawy post! Mnie akurat problem łupieżu już od dawna nie dosięga. Ale jakby wrócił do mnie to już wiem po co sięgnąć ;)

      OdpowiedzUsuń
    5. Eh no i teraz już wiem dlaczego miałam łupież kiedy używałam prostownicy i farbowałam włosy chemią. Na szczęście teraz go nie mam :)

      OdpowiedzUsuń
    6. niezwykle przydatny post, na pewno nie raz jeszcze do niego wrócę ;))

      OdpowiedzUsuń
    7. z pewnością wypróbuje :)

      OdpowiedzUsuń
    8. ciekawy post, akurat borykam sie z tym problemem;/

      OdpowiedzUsuń
    9. Przydatne informacje, co prawda nie mam takiego problemu, ale warto wiedzieć.

      OdpowiedzUsuń
    10. Jestem ogromną fanką własnie takich domowych sposobów bo uwazam ze sa najlepsze :)

      OdpowiedzUsuń

    Dziękuję Kochani za wszystkie komentarze :)
    Na każdy staram się odpisać tutaj lub na Waszych blogach.
    Chętnie dodam Waszego bloga do obserwowanych!

    LinkWithin

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...