Niszczyciele naszych włosów

 Dzisiaj przychodzę do Was z tematem, który dla niektórych może wydawać się banalny. " Niszczyciele naszych włosów" wszystkie wiemy, że farbowanie, prostowanie, suszenie i ondulowanie niszczy nasze włosy. Istnieją jednak zbrodniarze na których nie zwróciłybyśmy uwagi.
 1. Kosmetyki zawierające alkohol
Nie dotyczy wszystkich przypadków, jednak bardzo często odżywki zawierające alkohol denat mogą zrobić małe piekło na naszej głowie. Nie szkodzi on zazwyczaj we wcierkach, które stosujemy na skórę głowy, ale na całą długość włosów jak najbardziej.
 2. Sen w rozpuszczonych włosach
W tym przypadku narażamy nasze włosy na wycieranie się, plątanie i łamanie. Najlepiej spleść je w warkocz lub luźnego koka. Możemy także założyć satynową poszewkę :)
 3. Tarcie ręcznikiem
 Nasze włosy po myciu mają jeszcze rozchylone łuski, trąc je ręcznikiem narażamy je na uszkodzenia mechaniczne.
 4. Złe rozczesywanie
 Włosy powinnyśmy rozczesywać na sucho ( wyjątek włosy kręcone i falowane). Najlepiej zacząć od końcówek idąc stopniowo w górę. Większość szczotek także niszczy nasze włosy ( zawierające tworzywa sztuczne  lub metalowe końcówki). Najbardziej sprzyjające dla naszych włosów są : drewniane grzebienie, szczotki z naturalnego włosia oraz Tangle Teezer.
 Włosy rozczesujemy DELIKATNIE.
Ten grzebień z The Body Shop zyskał wiele pozytywnych opinii. Posiada szeroko rozstawione zęby i podobno nie wyrywa naszych włosów jak inne grzebienie. Nadaje się idealnie do równomiernego nakładania masek do włosów. Opinie na wizażu : *klik*
 5. Używanie tępych nożyczek
 Obcinając nasze rozdwojone końcówki tępymi nożyczkami rozdwajamy je PONOWNIE!
 6. Temperatura
 Szkodzi nam zarówno ta wysoka jak i niska. Podczas wysokich wakacyjnych temperatur najlepiej schowajmy nasze końcówki ( stosując różne fryzury oraz nosząc kapelusze). Możemy używać także kosmetyków drogeryjnych, które tak jak kremy zawierają filtry.
  W zimę zaś zakładamy czapki lub kaptur i osłaniamy je szalikiem. Nie narażamy ich na zamarznięcie.
 7. Mycie włosów
 Należy pamiętać o regularnym myciu naszych włosów szamponami zawierającymi SLS. Nie wszystkim sprzyja pielęgnacja nie zawierająca sylikonów. W niektórych przypadkach odstawienie sylikonów wiąże się ze wzmożoną łamliwością i rozdwajaniem. Nic na siłę!
Pamiętajmy, że nie każdy olej musi pasować do naszych włosów (np. Olej kokosowy nie będzie dobry dla włosów o wysokiej porowatości. ).
  Reszta:

  • Wiatr także łamie nasze włosy
  • Gumki z metalowymi elementami łamią nasze włosy ( upinając nasze włosy w kucyk gumka będzie łamała je w połowie długości!! )
  • Bawienie się włosami (nawijanie na palec itp)
  • Pływanie w morzu lub w basenie. Sól i chlor podrażniają skórę głowy i sprawiają, że wszelkie reakcje zachodzą dużo szybciej.  W ten sposób uszkadzamy strukturę naszych włosów.
  • Dieta także ma wpływ na kondycję włosów. W naszej diecie powinny się znaleźć:
- Cynk ( w produktach z pełnego zboża, ryżu naturalnym , pszenicy, jęczmieniu, serach żółtych, orzechach włoskich, jajkach, sezamie, soczewicy, kokosie, migdałach, kukurydzy, sezamie, ziarnach słonecznika, grzybach i groszku)
- Cystyna wpływa na wzrost włosów ( żółtka jaj, płatki owsiane, otręby pszenne)
-  Aby mieć błyszczące włosy należy wprowadzić do diety: szpinak, łososia, marchewkę i orzechy włoskie

  • Ciasne upięcia (przyczyniają się do wypadania włosów)

Wiadomym jest, że nie uchronimy się przed wszystkimi tymi rzeczami. Post ma za zadanie zwrócić Waszą uwagę na inne czynniki, które na co dzień niszczą Wasze włosy.

Mój dzisiejszy zakup :
L'Biotica, Biovax serum A+E
Cena: 10,50 zł
Opinie na wizażu: *klik*
Stosowałam już kilka próbek tego produktu i byłam bardzo zadowolona :)

Już niedługo przyjdzie do mnie paczka z pewnej firmy, która ma w swojej ofercie naturalne kosmetyki ;> Na pewno pochwalę się moim zakupem, a po dłuższym okresie używania sporządzę recenzje :)

Proszę Was także o klikanie 'like' na moim fan page na facebooku :)

To już wszystko na dzisiaj :)
Buziaki! :*

38 komentarzy:

  1. jestem w małym szoku :D bo nie wiedziałam że np. złe rozczesywanie niszczy włosy :D b. fana notka :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ten grzebień i serum z biovaxa, z obu jestem zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do grzebienia przymierzam się od roku :P

      Usuń
  3. duzo z tego wiedzialam ale duzo sie tez dowiedzialam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. uf o wszystkim wiedziałam i staram się zapobiegać, ale niestety nie wszystkiego da się uniknąć ;(

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo mi się przyda ten wpis
    ja już obserwuje i liczę na ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. chyba też zainwestuje w coś takiego! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. oj jest tego troche ;/ niestety.
    dodaje do obserwowanych i zapraszam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mam próbkę tego serum ale jeszcze nie używałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój ulubiony Biovax.
    Zostałaś nominowana na moim blogu http://malinowachatka.blogspot.com/2012/11/wyroznienie-liebster-blog_6.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Wiele osób właśnie nie zdaję sobie sprawy że np kucyk strasznie łamie i obciąża cebulki naszych włosów . Wiele moich koleżanek ma teorie " Dbam o włosy, więc ich nie prostuję nie susze tylko związuję w kucyk żeby ładnie wyglądały " a tu nie tędy droga...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potem przy myciu dziesiątki włosów wypadają i zdziwienie skąd one się wzięły? :P

      Usuń
  11. Utwierdzilas mnie tylko w moim postanowieniu jedzenia owsianki !!

    <3

    Obserwujemy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie wiem czy dam radę zmienić moje nawyki żywieniowe :P

      Usuń
  12. O rany, duzo złych nawyków do naprawienia. Ciekawy wpis. Nie wiem tylko jak z tym spaniem bo juz probowałam i z jakimkolwiek upieciem mi strasznie niewygodnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja śpię w warkoczu i jest mi bardzo wygodnie :) Ważne jest też, żeby włosy nie były ciasno upięte.

      Usuń
  13. Mam TT ale drewniany grzebień dalej jest u mnie na liście życzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej! Ale sympatycznie tu u Ciebie!
    Moze poobserwujemy?

    pozdrawiam!
    www.pearlinfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ja zawsze śpię w upiętych włosach, bo rozpuszczone mnie bardzo denerwują :P
    nie wiedziałam że swoimi wieloletnimi nawykami tak szkodzę moim włosom, czuję się uświadomiona :D
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. No powiem szczerze ciekawe to co piszesz :) Zapraszam http://www.ponczekpaczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. pewnie, ze obserwujemy :) ! ja już obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  18. nie wiedzialam, ze tyle błahych rzeczy niszczy nasze wlosy ;/

    OdpowiedzUsuń
  19. Oj od dzisiaj związuję włosy na noc !

    Obserwuję z miłą chęcią i dodaję do blogrolla :) !

    OdpowiedzUsuń
  20. biovax uwielbiam ;) i chce zainwestować w lepszą szczotkę/grzebień i robić to ostrożniej... z prostowania nie zrezygnuje ale dbam o ochronę i nawilżanie ! :P

    OdpowiedzUsuń
  21. Rewelacyjny post! Bo i ja muszę zakupić sobie grzebień drewniany lub z naturalnego włosia :) Bardzo dziękuję Ci za opisanie postu na temat włosków :)a serum hmmm widzę,że warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  22. nigdy nie umiałam rozczesać moich włosów grzebieniem choćby nie wiem jak był dobry :P
    A serum to miałam nie raz;) i również polecam :))

    OdpowiedzUsuń
  23. Genialny post, bardzo przydatny, dowiedzialam sie kilku waznych rzeczy, co robie nie tak z moimi lichymi wlosami... Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja właśnie muszę się zaopatrzyć w to serum A+E bo jest genialne ♥♥

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo przydatny post!:)

    Zapraszam Cię na mojego nowego bloga: http://mell-l.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. ja wlasnie musze zadbac o moje włosy , rozpoczęłam to od olejowania i Vitapilu;)

    Paulina

    OdpowiedzUsuń
  27. bardzo fajny i przydatny post :) Muszę chyba zaprzestać czesania się w kucyki i ciasne koczki :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zapraszam do mnie po wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. świetne porady! podoba mi się

    Czy obserwujemy? Jasne !:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Przydatne. Podoba mi się.:)

    Obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  31. no bardzo przydatne informacje:) chętnie zostanę dłużej:)
    Pozdro:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Kochani za wszystkie komentarze :)
Na każdy staram się odpisać tutaj lub na Waszych blogach.
Chętnie dodam Waszego bloga do obserwowanych!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...