Tiramisu

Dzisiaj pokażę Wam krok po kroku jak robiłam urodzinowe tiramisu dla mojego chłopaka.

Potrzebne nam będą:
2 żółtka
1 cukier waniliowy
4 łyżki cukru
3 serki mascarpone (250 g)
Alkohol (dowolny może być np. wino) ok. 4 łyżki
Kawa
Podłużne biszkopty
Tabliczka czekolady gorzkiej
4 łyżki mleka
Kakao
Zaczynamy !!
1. Do miski dodajemy  torebkę cukru waniliowego, 2 żółtka i 4 łyżki cukru. Następnie wszystko mieszamy mikserem przez ok 4-5 minut.
 2. Do naszej masy dodajemy ok. 4 łyżki wybranego alkoholu i ponownie mieszamy
 3.Dodajemy 3 serki mascarpone i mieszamy wszystko do uzyskania jednolitej masy
 ma ona wyglądać tak:
Wstawiamy ją teraz do lodówki i przechodzimy dalej...
4.Zaparzamy kawę ( ja wzięłam rozpuszczalną i dodałam do niej jeszcze 2 łyżeczki cukru, ale to już kwestia gustu) i ją studzimy.
5. Układamy w naszej formie podłużne biszkopty ( ja zdobyłam jedynie okrągłe). 
6. Zalewamy nasze biszkopty kawą ( ja robię to za pomocą łyżeczki)
7. Kąpiel wodna. W jednym garnku gotujemy wodę, a gdy zacznie ona wrzeć kładziemy na niego drugi mniejszy garnek w którym znajduje się pokruszona czekolada i 4 łyżki mleka. Gdy czekolada zacznie się rozpuszczać mieszamy ją do momentu otrzymania jednolitej masy.
8. Na nasze biszkopty kładziemy czekoladę i czekamy, aż masa wystygnie. Następnie wyjmujemy z lodówki nasz krem i kładziemy na czekoladzie. Robimy kolejny poziom dokładnie w ten sam sposób biszkopty->kawa->krem (tym razem bez masy czekoladowej).
Całość posypujemy kakaem :


I oto cały przepis na ten pyszny deser ( nie zjedźcie całego kremu w czasie robienia :P).
Buziaki :*

15 komentarzy:

  1. Ciasto musi być przepyszne:) Koniecznie muszę wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. przepyszny wpis:))) uwielbiam slodycze.... pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuje bardzo za życzenia!:) uwielbiam tiramisu

    OdpowiedzUsuń
  4. nie przepadam za tiramisu, ale wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny przepis, bardzo przystępnie wytłumaczony ;) muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  6. pewnie, że możemy obserwować ;) koniecznie daj znać, jak go potestujesz trochę dłużej ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. ` Oj narobiłaś mi apetytu strasznego. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm jaka pychota *.*

    ogólnie spoko blog :D

    zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja robię z podłużnymi biszkoptami-ponoć są lepsze po odstaniu w lodówce, kawę mieszam z likierem amaretto :)
    A gotowe tiramisu posypuję kakao.
    Pychotka :D

    OdpowiedzUsuń
  10. A :) i posypuję równiutko kakao, całośc :) przynajmniej tak podają we Włoszech więc i ja tam obficie sypię. Wygląda to bajecznie :)
    Pyszny deser, mniami :D Twój wygląda uroczo:)

    OdpowiedzUsuń
  11. wow..wygląda smakowicie<3
    poza tym uwielbiam tiramisu:P
    <3
    obserwuję<3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Kochani za wszystkie komentarze :)
Na każdy staram się odpisać tutaj lub na Waszych blogach.
Chętnie dodam Waszego bloga do obserwowanych!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...